Храните които се грижат за доброто ни здрение

събота, юли 25, 2009, 15:25
Статията е публикувана в категория Диети и хранене и има 0 коментари
Сподели във Facebook

032144549b32518f49e6032790dd75a30b7e97Това са рибата,ядките и зехтинът те съдържат омега-3 мастни киселини.Рредовната им употреба , както и отказът от трансмазнини, позволяват да се намали значително риска от различни очни заболявания, включително макулна дегенерация – най-разпространената причина за слепота. Това показват резултатите от изследване, проведено от австралийски специалисти, цитирани от Би Би Си

В развитите страни възрастовата макулна дегенерация е основна причина за влошаване и загуба на зрението при хората над 65-годишна възраст. Освен възрастта към рисковите фактори са отнасят още наследствеността и пушенето.

Присъствието на риба, ядки и зехтин в менюто позволява да се избегнат проблемите, свързани със зрението, твърдят австралийските учени.
Офталмолозите от университета на Сидни” са анализирали зрението на почти 3000 души, като са взели предвид техните диетични предпочитания.

Резултатите показват, че употребата на риба веднъж седмично понижава риска от слепота с 31%, а на ядки (1-2 шепи дневно) – с 35%. “Мастните киселини, съдържащи се в тези продукти, ефективно предпазват очите, предотвратяват натрупването на плаки в артериите. Те премахват възпалението и нормализират работата на клетките в ретината”, обясняват офталмолозите.

Според друго австралийско изследване, хората, които често са консумирали храни, обогатени с трансмазнини, и тестени изделия, развиват по-често макулна дегенерация. “Хората, които са с достатъчни нива на омега-3 мастни киселини в организма, са с най-малък риск да страдат от очни заболявания.

“Употребата на 100 мл и повече зехтин седмично намалява вероятността от развитие на сериозно очно заболяване”, допълват австралийските учени. Според тях, трансмазнините предизвикват възпалителни процеси, способстващи за възрастовото увреждане на ретината. За разлика от тези мазнини, омега-3 мастните киселини предпазват очите от увреждане, благодарение на съдържащите се в тях силни антиоксиданти и противовъзпалителни съединения.
Източник: zdrave.bg





Вие можете да напишете коментарили trackback от вашия към нашия сайт.

Напишете коментар

© 2009 ЗДРАВЕ ЗА ВСИЧКИ